Guilt x Blame: Qual é a diferença?

Vocês poderiam explicar a diferença entre Guilt e Blame?
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Thomas 14310 7 58 283
Guilt and blame are sometimes interchangeable. When they refer to the responsibility for an action, for example, the meanings are the same.

I am to blame for the accident. = The guilt for the accident is mine.

To blame = to accuse or assume that someone has done something illegal, immoral, etc.
To be guilty = to be responsible for having done something illegal, immoral, etc.

I have been blamed for (accused of) the theft, but I am not guilty (I am innocent) of the crime.
I am guilty of (responsible for) the crime, but I have not yet been blamed (accused).
Avatar do usuário Donay Mendonça 49830 21 80 1152
Complemento:

1. Guilt:

A strong feeling of shame and sadness because you know that you have done something wrong. [Um sentimento forte de vergonha e tristeza porque você sabe que fez algo errado.]

Exemplo:

Don't you have any feelings of guilt about leaving David? [Você não tem sentimentos de culpa por ter largado o David?]

2. Blame:

Responsibility for a mistake or for something bad. [responsabilidade por um erro ou algo ruim.]

Exemplo:

She's trying to put the blame on me. [Ela está tentando colocar a culpa em mim.]

Bons estudos.
Avatar do usuário Alessandro 3030 3 9 72
Depois que eu assisti ao vídeo do Guilty Dog nunca mais confundi o significado de Guilt.

Veja só como a reação do cão se encaixa direitinho ao conceito:

Um sentimento forte de vergonha e tristeza porque você sabe que fez algo errado.

Cheers,