Trash the surge - Tradução em português

Another Cartoon

I think that cartoons are very good to learn english, but some expressions are very difficult to understand. And you also needs to know about present situations, like politc, religion and famous people.

In the link below I can't understand the mean of "Trash the Surge". Do anyone help me?

Thank you!

http://www.uclick.com/client/nyt/gm/

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
4 respostas
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Olá,

Muitos nomes e títulos dados a filmes,músicas,desenhos não fazem sentido e na maioria das vezes não fazem sentido porque os autores não queriam que fizesse sentido ao criarem tais nomes:
a)Trash=lixo
b)Surge=Aumento repentino,aumentar,"onda".

Para aprendermos bem temos que concentrar nossos estudos em termos e expressões do cotidiano,coisas que tem a ver com o nosso trabalho,estudos e assim por diante.

Regards!
Olá,

eu perguntei num forum americano sobre o cartoon (que não é mais o mesmo) e eis uma resposta.

'trash the surge' is not an idiomatic expression in English...

I believe that the cartoon is supposed to be a soldier and President Bush. (na verdade era o Barack Obama)

The verb 'to trash sth' means 'to mess up, to make dirty, to ruin' etc.

I meaning behind the cartoon is that the soldier (and his men) have stabilized things in this country and is telling the president that is ok for him to go in and mess it all up (undo their work).

Eu sou um colecionador de comic books (o popular gibi e esta é a principal razão de eu estudar inglês) como hulk, batman, detective comics, thor, new avengers, etc. O verbo "to surge" como o Donay traduziu para o português aparece em algumas situações. Por exemplo, se um super-herói ou um vilão (bad guy) consegue "disparar" rajadas de energia, digamos através de sua mãos, é muito comum o roteirista escrever alguma coisa do tipo: Ele sentiu "a surge of sheer energy "....

"Now some men like the fishin´and some man like the fowlin´
And some man like ta hear, ta hear cannon ball a roarin´" (metallica-Whiskey in the jar
(originaly recorded by Thin Lizzy))

I like to read comic books.

Quanto ao "surge" que estava no cartoon "We' ve secured the country. It's safe now for you to go in and trash the surge.", eu estou inclinado a afirmar que ela não tem um significado no inglês falado ou escrito. (Quem sou eu para fazer tal afirmação?)

Leia o texto abaixo e concorde ou discorde? It's up to you.

http://english.aljazeera.net/focus/iraq ... 16371.html

Best Regards!

Marcio Alexandre
Hello,

Eis outra resposta

"Aha! It is not "trash the surge" but "trash the Surge". In the context of the cartoon, the Surge is the name of the recent US military policy in Iraq that was the response to increasing sectarian violence. The Surge refers to increasing the number of military personnel in Iraq with the goal of reducing the level of violence. In the cartoon, the soldier indicates that, now that the Surge has succeeded in its goals, it is okay to trash the Surge. In this context, "trash X" can mean either end it, or talk about it negatively."

Take a look at

http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War_t ... ge_of_2007 and

http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War_t ... ge_of_2007

Best Regards!

Marcio Alexandre
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Hello Márcio,

We´ve got something in commom,I´m hooked on videogames.All the comic books superheroes eventually get popular in the videogames.I know a lot about Batman,Ironman,Spiderman beacause of the games which I used to spend hours playing at my Grandma´s.These days, I don´t have much time to even finish an easy game.I´m also very good at fighting games(street fighter and king of fighters),I´m a pro at fighting games.

Thanks for the tips!

Best regards!
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!