Como dizer "Que tal" em inglês

Como dizer "que tal...?" em inglês.

Obrigado.
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 56970 22 95 1360
Que tal...?: How about...?

• What should we do tonight? How about (seeing) a movie? [O que vamos fazer hoje à noite? Que tal (assistirmos) um filme?]
  • How about another game? [Que tal outro jogo?]
  • How about going for a meal? [Que tal irmos comer?]
  • What time should I pick you up? "How about five o'clock?" [A que horas eu devo te buscar? "Que tal às cinco em ponto?"]

Bons estudos.
Avatar do usuário murilo91 260 1 6
Olá,

"What about...?" também é correto.

What about going for a walk now? / Que tal ir caminhar agora?

Regards,

Murilo
Avatar do usuário maryziller 315 1 1
murilo91 escreveu:Olá,

"what about " funciona tbm,

what about going for a walk now?- que tal ir caminhar agora?

Regards,

Murilo

To me "what about" feels a little different than "how about."

http://www.english-test.net/forum/ftopic24042.html summarizes how I feel almost.
How about is used to make a suggestion about doing something (an action, as Alan says in his post), but it is the first suggestion made (it initiates the discussion) or it iniciates a new suggestion..

What about is a counter suggestion--not accepting the first suggestion, but offering an alternative suggestion.

I think that "How about" is short for "How would you feel about doing this?"
and I think that "What about" is short for "What would you think about doing this instead?"

A: How about a pizza and a movie? (first suggestion)
B: That sounds ok for a casual date, but I had something more extravagant in mind. What about going to
Maurius'? (counter suggestion)
A: I'm not that hungry and it costs too much. How about going to the mall and getting a quick bit to eat? (iniciating a new suggestion)

Do you agree or diasgree?
Avatar do usuário Tiago Tafari Catelam 120 1
Cool Mary! I didn't know that difference. Let me ask you: if, on the second sentence, I say:

"That sounds ok for a casual date, but I had something more extravagant in mind. How about going to Maurius'?

Does that sound strange to you? I understood that "what about" would be more correct but, if I say "how about" would it sound strange to a native speaker?

Thanks in advance! ;)
Avatar do usuário Flavia.lm 3960 1 9 90
Great topic, folks.

Once I noticed that there was something different between "how about" and "what about", then I researched about and wrote down some notes. I'm now adding Mary's comments to it! Thank you, Mary.

Question:

According to my notes, "What about" has more options of use:

How about:
- invitations
- suggestions

What about:
- invitations
- suggestions
- same meaning of "let's not forget", eg. "What about the test tomorrow?"
- when you've just remembered sth: (A) We're gonna spend a month travelling! (B) That's great! But... oh! What about the dogs?"
- when you're running through a list of options: "Sally is not available. What about calling Tom?" ("how" is possible here, but less likely).

Mary (and other colleagues, of course), I don't remember the sources from where I got these examples. Would you mind confirming whether they're right or not?

tks in advance
Avatar do usuário murilo91 260 1 6
I could've sworn they were the same!

I didn't know about that Mary, thank you for posting,

but I can use both normaly, if the difference is not big ;D

got it!

Murilo
Avatar do usuário Flavia.lm 3960 1 9 90
Pessoal, tenho a impressão de que o "How about" tem uma carga semântica de algo conhecido por quem pergunta e por quem responde. Uma experiencia mais batida sabe? Já o "What about" carrega um significado de algo novo, excitante. É o feeling que eu tenho. No inglês oral tem aquele lance da entonação também, consigo ver entusiasmo quando alguém propõe algo usando o "What about". Soa como algo prazeroso, já com o "How about" a sensação é o contrário. É algo bem sutil guys.

Do you guys agree with me?

Best Regards,

(Sou Newbie aqui no forum pessoal)
Pedro.
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Avatar do usuário Donay Mendonça 56970 22 95 1360
Peter,

A resposta do Thomas no link relacionado a seguir, esclarece a questão:

And you x how about you x what about you