Diferença entre Lecture and Presentation

I've tried to search more info about that but I couldn't, I don't know how to explain the difference between then even in portuguese :)

PT-Br: Diferença entre Palestra e apresentação.

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
1 resposta
  Resposta mais votada
22 102 1.5k
Dicas:

1. Lecture [palestra]: a long talk on a particular subject that someone gives to a group of people, especially to students in a university. [Longman]

A lecture on medieval art. [Uma palestra sobre arte medieval.]

He regularly gives lectures on modern French literature. [Ele dá palestras regularmente sobre literatura francesa moderna.]

2. Presentation [apresentação de produto, ideia, explicação; cerimônia de entrega]: the act of giving someone a prize or present at a formal ceremony; an event at which you describe or explain a new product or idea; the way in which something is said, offered, shown, or explained to others; the act of performing a play. [Longman]

I'm going to ask each of you to make a short presentation.
Eu vou pedir a cada um de vocês para fazerem uma pequena apresentação.

The presentation of evidence.
A apresentação de provas.

I went to see the National Theatre's presentation of Arthur Miller's 'The Last Yankee'.
Eu fui ver a apresentação do National Theater do 'The Last Yankee' de Arthur Miller.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!