A crock if i heard one - Tradução em português

Good night everybody,

I'm studying English yet and so I have been using this forum so much and is helping me a lot. Good job!

This is my first post here at this forum and I would like if you could translate this phrase for me.

I saw it on a book and I didn't understand what this mean.

I appreciate your help.

Thanks in advance :!:

p.s: You can correct me if I made some mistakes.

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
4 respostas
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Olá Rguimarães,

Falta contexto para interpretarmos melhor,na verdade todas as perguntas devem ser feitas fornecendo-se o contexto.Mas aí vai uma sugestão:

Uma besteira,se eu ouvi uma.
Um monte de coisa sem pé nem cabeça,se eu entendi.

Bem Vindo Ao Fórum!
dlr
exactly what donay said. Another suggestion is that it could also be referring to a crocodile, but it's hard to say without more context.
From the Michaelis Dicionário de Gírias:

crock / crock of sh*t s vulg mentira, besteira, papo-furado. I don’t believe that crock of sh*t! / Eu não acredito nessa besteira!
Thanks a lot everybody!

And sorry for didn't have posted the context. I'll pay more attention on the next time!
Your translations helped me and solved my doubt.

See you all. Have a nice week!
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!