Diary - Tradução em português

Olá,

Estou tentando uma forma de treinar meu inglês e resolvi criar um diário, irei postar muitas outras dúvidas, gostaria de saber se o começo está legal:

I'm a english learner and I was thinking how I could to brush up on my english, I really need to practice my "output" was when all of a sudden I got an idea - To Keep a Diary.

Desde já agradeço.

Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
10 respostas
Marcio_Farias 1 23 214
Kind of legal.
Logan18 1
Very good man. I wouldn't do it better.
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Cafofo,

Sugestões:

I'm an english learner and I was thinking how I could brush up on my english as I really need to practice my "output".That was when, all of a sudden, I got an idea - To Keep a Diary.

Congratulations!
Muito obrigado pelas respostas e dicas.

O link do meu blog é esse: http://keepingadiary.blogspot.com/

Mas quase sempre vou postar aqui antes para não postar lá com erros, rs ...

Mais uma vez muito obrigado e acho que todos poderiam fazer o mesmo para treinar.
Pessoal,

Fiz minha primeira postagem, analisem por favor:

Today I go to start my diary. From this day on I'll try write down everyday.

Let's start it.

Today was my day to get early on my work and I woke up a little bit before 6:00AM. I took a shower, got dressed and had breakfast. I ate a sandwich loaf with mozzarela cheese on my breakfast, and thinking now I need to go shopping to buy food. I Usually go to my work by my bike, but I can't for now because my bike was stole two months ago. I got it back, but without some parts and now my bike is at a Yamaha dealer to repair, so anyway I have to work and to work arround this issue i'm going by van. To get the van I walk a long way off and I take approximately one hour and half over the transit to get at work. I arrived there 8:10AM and I worked hard today. I hacked an appliance and it tooks me 2 days, sorry but I forgot to say, I'm a Security Analyst. I also continued to going on with the others projects. How today is friday and I'm also son of god, I deserve a rest, after work I met my friend Rafael at the downtown, near from my work and we drank a few bottles of beer. After this I got the van to get back home and at that time I didn't need walk for long. On the way to back home the transit was pretty good and I took just forty minutes. When I got at home my sharemate Celso was there, we talked a little bit and he gone to a party with his girlfriend.

My girlfriend has just called, she'll stay at her home and I at mine. Now I'm here writing dow my day, maybe I gonna play FIFA 10 on my PS3 and tomorrow morning training my surf.

That's all folks, until the next time.
See you soon.

Desde já agradeço.
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
Pessoal?
Flavia.lm 1 10 95
Olá Cafofo

Seguem observações através de uma olhada rápida (outros trechos tb merecem modificações).

- Today I go to start my diary. --> tem uma tradução ao pé da letra aqui. "Hoje vou começar meu diário" ficaria melhor "I'm starting my diary today"
- my bike was stolen
- as today is Friday.
- God também em maiúscula. Não sei dizer se "também sou filho de Deus" é usado em países falantes de inglês da mesma forma que aqui, é importante tomar cuidado com esse tipo de expressão.
- I met my friend Rafael at the downtown - "at the" não é necessário aqui. use apenas I met my friend Rafael downtown.
- near from my work - apesar de "perto" exigir preposição "de" no português, no inglês não existe. Use apenas "near my work"
- I didn't need walk for long - I didn't need to walk much / a long distance.
- On the way (no preposition) back home the traffic was pretty good.
- When I got (no preposition) home
- he went to a party with his girlfriend
- Maybe I'm gonna play FIFA 10

De forma geral, foi muito bem escrito. Parabéns pela iniciativa!

Sugiro apenas que, qdo for postar textos para revisão, coloque trechos menores. Isso encoraja mais gente a revisar, portanto será muito melhor pra vc.
Muito obrigado Flavia.

E aqui vai mais uma parte para análise:

Now is Sunday, 8:00 PM and I'll write down about my weekend.

Saturday my friend Yuri called me at 8:00 AM to go surf, but I was so tired and I let it be, after this I fell asleep and got up 10:00 AM. When I was having breakfast I checked waves out and it wasn't good, so I started playing FIFA 10 and stopped almost in time to play a real soccer with my friends. I didn't play soccer because didn't have people enough to play. As I told Friday I'm without my bike and my firend Christy borrowed me his bike, a CBR 1.100 BlackBird, guys, an unbelivable bike, I got 180 Km/h and reduced the speed because i felt afraid.

Desde já agradeço.
tbm quero ajudar.

minhas mudanças:

it's Sunday now, 8:00 PM and I'll write down about my weekend.

On Saturday my friend Yuri called me at 8:00 AM to go surfing, but I was so tired and I let it be, after this I fell asleep and got up at 10:00 AM. When I was having breakfast I checked on the waves but they didn't look good, so I started playing FIFA 10 and stopped almost in time to play a real soccer match with my friends. I didn't play soccer because there weren't people enough to play. As I said on Friday I'm without my bike and my firend Christy lent me his, a CBR 1.100 BlackBird, guys, an unbelievable bike, I got 180 Km/h and reduced the speed because i felt afraid.
Muito obrigado dmsdan.

Aqui vai mais uma parte para análise:

My girlfriend was coming to my house and I met her there, after we went eat out at Deliciante Bar. Today was a really special day, I've given an unusual gift to my mom, Wednesday is her birthday, she jumped of hang glider and she loved it, she got so happy. On afternoon I surfed with Robertinho, I didn't get good waves because I'm a long time without surf, but in a few weeks I'm in good shape.
After surf I took a sleep and now I'm here writing this down and watching "I love you, Man" with my girlfriend at my side.
Tomorrow is Monday and everything is gonna start again.

Desde já agradeço.
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!