Como eu digo "de hoje para amanhã" em inglês

Simon Vasconcelos 15 403
Português: de hoje para amanhã.
Inglês: from today to tomorrow, from one day to the next, between today/now and tomorrow, by tomorrow.

Exemplo 1: Maria Luís Albuquerque, Commissioner for Financial Services and the Savings and Investments Union, is visiting Bulgaria from today to tomorrow to engage with the Bulgarian government (...) Ref. ec.europa

Exemplo 2: (...) bad news for those of us who struggle to remember plot details from one day to the next. Ref. saga.co

Exemplo 3: This number is shown on your statement, and it doesn’t change between today and tomorrow based on arbitrary market movements. Ref. alliedfs.co

Exemplo 4: Forecasters expect gusts could reach gale-force level across England's southern flank between now and tomorrow (...) Ref. mirror.co

Exemplo 5: Migrant crisis to hit grisly milestone ‘by tomorrow’ as GB News’s Mark White provides bleak forecast Ref. gbnews

Obs 1: O contexto, como sempre, é fundamental para uma interpretação adequada. Por isso, a depender dele, "from today to tomorrow" e "between today and tomorrow" podem denotar a ideia de algo entre o presente e o futuro, o momento atual e outro mais adiante, conforme os exemplos abaixo.

Exemplo 6: This paper lays out a route map to bridge from today to tomorrow: Ref. ucl.ac

Exemplo 7: It’s the present, not, the future…right now AI is already playing a key role across both streams but the difference I see between today and tomorrow is focus and approach. Ref. cxomagazine

Obs 2: A tradução mais fiel de "from one day to the next" é "de um dia para o outro". Trata-se de qualquer sequência de dias consecutivos, que pode incluir hoje e amanhã, enquanto "de hoje para amanhã" é uma sequência de dias específicos. Pode parecer um preciosismo, mas quis fazer esse registro.

Cf. Como eu posso falar "de um dia pro outro" em inglês

Sabe a resposta? Seja um colaborador(a)! Ao responder questões no English Experts você ganha pontos de Reputação. Se você atua na área de idiomas, suas participações na comunidade podem ser uma ótima vitrine para o seu trabalho.

Registre-se agora e faça parte!
Colabore