O que significa "and counting" e "and dropping"?

Olá pessoal. Já vi em vários filmes (é isso mesmo, eu vi. NÃO ouvi por que meu inglês para entender o que eles dizem é ruim demais, eu tenho que ler as legendas.) que os personagens dizem, às vezes, as palavras: "and counting" e "and dropping". Veja os exemplos:

• Three hundred days of violence and counting.
  • And they still lost $2 billion and counting.
  • Airspeed is 378 and dropping.
  • ...the cost of energy for wind power now around 5 cents per kilowatt hour and dropping.

Como estas expressões poderiam ser traduzidas no portguês?
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Henry.army 2545 3 8 51
and counting.... e contando
and dropping... e caindo.

Acho que é comum dizer desta maneira em Português.
Avatar do usuário PPAULO 39205 6 32 684
http://en.wiktionary.org/wiki/and_counting

and counting

(idiomatic) used to show that the number previously mentioned is continuously changing, i.e. increasing or decreasing

There is a 1,700-year-old tea tree still living in southern China which is more than 100 feet tall and counting.
and counting phrase amount PHR
Source:dictionary.reverso.net

==============
He just has drank 6 beers! six and counting. (six and he didn´t stop, he continues on...)

He has written 10 pages to his essay. 10 pages and counting. (...and he is still writting.)

In a general sense, "e a contagem/o número de cervejas, páginas etc está subindo!"