Come up - Tradução em português

Gostaria de saber as definiçoes deste phrasal verb sempre que eu encontro ele tenho dificuldades pra entender pois parece que pode ser usado em várias situaçoes em contextos diferentes.

TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
5 respostas
  Resposta mais votada
7 60 290
TO COME UP
to invent something, imagine, create in one's mind
Scientists have come up with a cure for broken nails.
He's a liar and he's always coming up with an excuse for not having a job.

TO COME UP
to discover, find, produce
I'll have to come up with a plan.
He could not come up with the money.

TO COME UP

to accompany (This is very colloquial but it's difficult to learn when and how to use.)
She came up with him.

TO COME UP

to come (This is very colloquial but it's difficult to learn when and how to use.)
Come up and see me sometime.
We were in Miami and decided to come up to New York.

TO COME UP
to be raised, grow, mature
She came up in the country on her parents' farm.

wordreference.com has several examples.
TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
22 106 1.6k
Veja definições, exemplos de uso e traduções para "come up".

1. Lit. to come from a lower place to a higher one. You can come up now. They are gone. Come up and enjoy the view from the tallest rooftop in the county. [= subir, vir para cima]
2. Lit. to come near; to approach. He came up and began to talk to us. A heron came up while we were fishing, but it just ignored us. [= aproximar-se, chegar mais perto]
3. Fig. to come to someone's attention. The question of what time to be there never came up. The matter came up, but it was never dealt with. [= surgir, aparecer, ser colocado em discussão]
4. to happen unexpectedly. [= acontecer, aparecer, surgir no nada] I don't care how well you planned, something always comes up that you didn't think of.

Referência: Thefreedictionary
Pois é... tambem existe o "come up with" tinha me esquecido alguém pode explicar o significado deste tambem???
22 106 1.6k
Utilizando os exemplos do Thomas para "come up with":

TO COME UP

to invent something, imagine, create in one's mind

Exemplos de uso:
  • Scientists have come up with a cure for broken nails.
    Os cientistas conseguiram criar algo que é a cura para unhas quebradas.
  • He's a liar and he's always coming up with an excuse for not having a job.
    Ele é um mentiroso e está sempre inventado desculpa para não ter emprego.
Obrigado ai pessoal .